۲۱.۸.۹۱

تلاش انگلیس برای تحریک کرد‌های سوریه علیه بشار اسد.

یک پایگاه عرب زبان به نقل از منابع اروپایی از تلاش افسران اطلاعاتی انگلیسی برای تحریک کُردهای سوریه علیه نظام سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه نهرین نت فاش کرد: منابع اروپایی اعلام کرده اند که لندن تلاشهای فراوانی برای تماس با کُردهای مسلح سوریه انجام داده .

این پایگاه بیان کرد: انگلیس می کوشد که کُردها را به شورشی سراسری علیه نظام بشار اسد فرا بخواند و این تلاشها در پی موفقیتهای ارتش سوریه علیه گروههای مسلح سوری صورت می گیرد.


منابع فوق بیان کردند: هدف از این تحرکات جدید لندن، گشودن جبهه جدیدی علیه نظام بشار اسد است.

این منابع افزودند: افسران اطلاعاتی انگلیسی وابسته به MI6 تماسهایی با رهبران کردهای داخل سوریه برقرار کرده اند.

منابع فوق بیان کردند: این تماسها با میانجیگری رهبران کُردها در عراق و با هدف تحریک کُردهای سوریه علیه نظام بشار اسد است.

این منابع افزودند: انگلیسی ها به کُردهای سوریه وعده داده اند که به آنها کمک مالی و تسلیحاتی کنند تا آنها بتوانند در مقابل ارتش سوریه پایداری کنند.

منابع غربی افزودند: این تحرکات احتمالا واکنش دولت اردوغان را به دنبال داشته باشد، زیرا نفوذ کُردها در سوریه به ویژه با توجه به حمایتی که کُردها از حزب کارگران کردستان به عمل می آورند، برای آنکارا نگران کننده است.

این منابع بیان کردند: مقامات ترکیه نگران تبدیل این شهرهای سوریه به محلی برای پایگاههای پ ک ک هستند تا آنها بتوانند جبهه جدیدی علیه ترکیه بگشایند.

منابع فوق افزودند: در حالی که ترکیه مشغول حمله و کشتار کُردها در کوههای قندیل و مناطق مرزی با عراق است این اقدام انگلیسی ها خشم آنکارا را به دنبال خواهد داشت، زیرا ترکیه مخالف تماس غربی ها با کُردهای سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنهاست.


منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: