۲۶.۸.۹۱

شرکت نفت انگلیس محکوم شد


بزرگترین پرونده قضایی در تاریخ آمریکا با موافقت شرکت نفت انگلیس BP Plc برای پرداخت جریمه بسته می شود.

این شرکت موظف است به علت صدمه زدن به محیط زیست در خلیج مکزیک مبلغ 4.5 میلیارد دلار پرداخت کند.

نشت نفت در سکوی نفتی Deepwater Horizon در سال 2010 حدود 4 میلیارد دلار به محیط زیست صدمه وارد کرد.

در ماه فوریه سال 2013 یک دادگاهی دیگر بر علیه این شرکت در آمریکا به جریان خواهد افتد که وزیر اقتصاد آمریکا تلاش می کند تا یکی دیگر از تخلافات این شرکت را به اثبات برساند که ممکن است باعث جریمه شدن مجدد این شرکت و
 پرداخت 17.6 میلیون دلار گردد.

یادآوری میشود که بر اثر نشت نفت از یک چاه نفت دریایی متعلق به شرکت نفت انگلیس در خلیج مکزیک فاجعه محیط زیستی‌ بوجود آمد که در تاریخ بینظیر است. این نشت پس از انفجار سکوی نفتی دیپ‌ واتر هورایزون تحت مسؤلیت شرکت نفتِ نگلیس در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۰ ایجاد شد. همچنین در اثر انفجار سکو ۱۱ نفر از کارگران این سکو مفقودالاثر شده‌اند. پس از جستجوی سه روزه برای یافتن آنها، پلیس ساحلی به دلیل احتمال بسیار پایین زنده ماندن آنها به عملیات جستجو پایان داد.
در ابتدا توسط شرکت نفت انگلیس تخمین زده‌شده بود که روزانه هزار بشکه نفت از چاه نشت می‌کند. کمی بعد نرخ نشت نفت توسط سازمان ملی اقیانوسی و جوی ۵۰۰۰ بشکه در روز اعلام شد. یان مکدونالد اقیانوس‌سنج از دانشگاه ایالتی فلوریدا تخمین زده که نفت با نرخ حداقل ۲۶۵۰۰ بشکه در روز نشت می‌کند. وی تخمین زده تا پایان روز اول می حداقل ۱۲,۶ میلیون بشکه از این چاه نشت کرده.

یک مدیر ارشد شرکت نفت انگلیس در جلسه‌ای با نمایندگان سنا در تاریخ ۴ می ۲۰۱۰ اعلام کرد که در بدترین حالت اگر نشت شدت گرفته باشد روزانه تا ۶۰۰۰۰ بشکه نفت وارد آبهای این منطقه می شود.
نشت نفت در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۰ مهار شد.


انگلیس تنها کشوری در دنیا است که بیشترین فجایع زیستی‌ و انسانی‌ را در روی کره‌ زمین ایجاد کرده است و در تخریب اکو سیستم زمین و سوراخ شدن لایه ازون و گرمایش زمین نقش اصلی‌ را ایفا می‌کند.



























هیچ نظری موجود نیست: