۷.۸.۹۱

تاریخ زندگی حضرت علی


حضرت علی چهارمین خلیفه راشدین و اولین امام شیعیان و  داماد و پسر عموی حضرت محمد و نیز از اولین کسانی است که به اسلام روی آورد.

لیست زنان حضرت علی :

۱ - فاطمه زهرا
۲ - خوله بنت ایاس حنیفه
۳ - لیلی بنت مسعود نهشلیه
۴ - اسماء بنت عمیس
۵ - فاطمه بنت حزام مکناه به‌ام البنین
۶ -‌ام سعید بنت عروه بن مسعود ثقفی
۷ - امامه بنت ابو العاص بن ربیع

از حضرت علی ۳۴ فرزند بجا ماند.

فرزندان دخترامام علی : ۱۶ نفر
فرزندان پسرامام علی : ۱۸ نفر

- حضرت علی از توانگران و ثروتمندان

حضرت علی بعد از اسلام از توانگران و ثروتمندان معروف گردید. بطوریکه در شهر ینبع املاک و اراضی پر ارزش داشت و صاحب نخلستانی بود که سالانه چهل هزار دینار (معادل ۱۶۰ کیلو طلا) در آمد داشت. (تجارب السلف. صفحه ۱۳)
ابن حزم در باره ثروت‌های حضرت علی (پارسا‌ترین شخصیت اسلامی) می نویسد:
کسی که اندک اطلاعی از اخبار و احادیث داشته باشد انکار نمی کند که حضرت علی از ثروتمند‌ترین افراد طایفه و قوم خویش درصدر اسلام بود و اراضی و املاک بسیار داشت. (الفصل فی الملل و الا هواء و النحل . جلد ۴ . صفحه ۱۴۱)

نقش تاریخی حضرت علی در کشتارهای دسته جمعی:


۱ - حضرت علی درکشتار قبیله بنی قریظه :

حضرت علی پس از پیروزی بر قبیله بنی قریظه تعداد ۹۰۰ نفر از مردان قبیله را در مقابل گودالهایی که از پیش کنده بودند سر بریدند. (تاریخ طبری. جلد ۳ . صفحه ۱۰۸۸) پیامبر بگفت تا در زمین گودالها بکندند و حضرت علی و" زبیر" در حضور پیامبر گردن انها را زدند. (تاریخ طبری .جلد ۳. صفحه ۱۰۹۳)

۲ - حضرت علی در کشتار خاندان " ازد " :

حضرت علی و یارانش در یک روز تعداد ۲۵۰۰ نفر از خاندان " ازد" را سر بریدند.بنحوی که کسی زنده نماند تا دیگری را دلداری دهد. (مروج الذهب . جلد اول . صفحه ۷۲۹)

۳ - حضرت علی در کشتار خوارج :

در نهم صفر سال ۳۸ هجری در محلی واقع در دشت نهروان جنگ خونینی بین لشگریان حضرت علی و خوارج روی داد که در این جنگ در حدود ۱۸۰۰ نفر از خوارج بدست حضرت علی و یارانش بقتل رسیدند.

۴- حضرت علی در کشتار ایرانیان :

- شهر ری :

در زمان حضرت علی مردم " ری " در ایران سر به طغیان بر علیه اعراب مسلمان گذاشته و از پرداخت خراج به والیان اعراب خودداری کردند بطوریکه در خراج آن دیار کسری پدید آمد.حضرت علی " ابو موسی " را با لشکری فراوان به سرکوب شورش مردم " ری " در ایران فرستاد. (فتوح البلدان.صفحه ۱۵۰)

- فارس و کرمان :

مردم فارس و کرمان نیز در ایران بر علیه اعراب مسلمان قیام کردند و عمال حضرت علی را از شهر بیرون کردند.حضرت علی برای خاموش کردن شورش مردم فارس و کرمان در ایران " زیاد بن ابیه" را به سوی فارس و کرمان فرستاد. ( جهت آشنایی با جنایات این سردار معروف " زیاد بن ابیه" به کتاب مروج الذهب. جلد۲. صفحه ۲۹ مراجعه فرمایید)

- شهر استخر :

در زمان حضرت علی نیز مردم استخر درایران باردیگر به علیه اعراب مسلمان سر به شورش گذاشتند و این بار" عبدالله ابن عباس" به فرمان حضرت علی شورش توده‌های مردم استخر در ایران را به خون فرو نشاند. (فارسنامه.صفحه ۱۳۶)

۵ - حضرت علی در نبرد " لیله الحریر" :

حضرت علی در نبردی بنام " لیله الحریر" در حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ نفر را از دم تیغ گذراند. (منتهی الا مال . جلد ۱. صفحه ۱۵۳)
تعداد کسانی که در ان شب و روز حضرت علی به دست خود کشته بود ۵۲۳ کس بود. (مروج الذهب . جلد ۱ . صفحه ۷۴۶)

۶ - حضرت علی در کشتار" عبدالله خرمی و یارانش" :

عبدالله خرمی و ۷۰ تن از یارانش از بیم جان به قلعه‌ای پناه برد.به دستور حضرت علی قلعه به آتش کشیده شد که در جریان آن تمامی این افراد در آتش سوختند بطوری که بوی گوشت بریان شده آنها آنچنان در هوا پخش شده بود که مردم را آزار می داد. (علی مرز نامتناهی . صفحه ۱۹۹)

۷- حضرت علی در کشتار کسانی که بعد از فوت حضرت محمد از دین اسلام برگشتند:

آنانکه دست رنگ کرده بودند و شادی و شعف در اثر در گذشت حضرت محمد نشان داده بودند حضرت علی و خالد بن ولید همه را بکشتند و اجسادشان را در آتش سوزاندند. (تاریخ طبری .جلد ۴ . صفحات ۱۳۸۰.۱۴۶۴) (تاریخ طبری .جلد ۶.صفحات ۲۴۲۰.۲۲۶۵)


نقش تاریخی حضرت علی در ترور مخالفان :


۱ - حضرت علی در ترور شاعری بنام " حویرث بن نقیذ" :

وی شتر دختران حضرت محمد " فاطمه " و "‌ام کلثوم " را رم داده بود به فرمان حضرت محمد و توسط حضرت علی در جریان یک توطئه به قتل رسید. (سیره ابن هشام .جلد ۲. صفحه ۲۷۳)


۲ - حضرت علی در سر بریدن " مغیره" :

پیر مردی بنام "مغیره" که پس از فتح مکه از ترس حضرت محمد گریخته بود بوسیله حضرت علی دستگیر و سر بریده شد. (زنان پیغمبر . صفحه ۳۱۶)

۴ - حضرت علی در سر بریدن "نضر" و "عقبه" :

پس از شکست " ائیل " حضرت محمد به حضرت علی دستور داد که " نضر" پسر" حارث " را سر ببرد.همینطور در منطقه‌ای دیگر بنام " الظیه " از میان اسرا "عقبه" پسر" ابی معیظ " بدستور حضرت محمد و بدست حضرت علی (کلیک) سر بریده شد. (منتهی الامال . جلد ۱.صفحه ۵۷) (سیرت رسول الله .صفحه ۲۹۶)

۵ - حضرت علی درسر بریدن "عتبه" :

مردی بنام "عتبه" که بخاطر عدم پخش مساوی غنایم بین لشکریان اسلام به صورت حضرت محمد تف کرده بود بوسیله حضرت علی سر بریده شد. (تاریخ طبری . جلد ۵ .صفحه ۱۱۰۳)

۱۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
همه میدونن که حضرت علی ع چه شخصیتی هستن
اگه یکمی وقت بذارین یک جمله از کتاب منور نهج البلاغه بخونین شما هم مثل پروفسور محمد لگنهاوزن
و خیلی های دیگه متوجه میشین که واقعیت کدام هستش
موفق و پیروز باشین

ناشناس گفت...

این مطالب حتی تو کتاب اهل تسنن وهیچ کتاب تاریخی نیست -حالا تو اینارو از کجات در اوردی بماند. ادرس تمام کتابهای که غلط هست - دجال

AdamBarfi گفت...

حداقل یکی‌ از آدرس‌ها را مثال می‌زدی که ببینیم کدامش اشتباه است، همینجوری کیلویی فحش دادن که حقانیت تولید نمیکند!

ناشناس گفت...

آدرس که گذاشته بی زحمت نگاه کنید اگه درسته به ما هم بگید

ناشناس گفت...

آخه من نمیفهمم شما داری با کی در میفتی ؟؟؟؟؟؟ میخوای کیو تحریف کنی ؟؟؟؟
امام علی رو همه میشناسن
آخه از چند هزار سال پیش عکس امام علی؟؟؟؟ اصلا محاله همچین چیزی ،، تو خیلی احمقی عزیزم ،، خیلی بی مخی
تا دیر نشده برو توبه کن ، دیگه هم از این مطلبا نزار چون ممکنه بد ببینی ،، حالا از ما گفتن بود ،،،،، از تو شنیدن یا نشنیدنش پا خودت

ناشناس گفت...

دلم خیلی برات میسوزه.کاش بی غرض بودی تا باهات بحث میکردم ولی کسی که خودشو زده به خواب هرگز نمیشه بیدارش کرد

ناشناس گفت...

وقتی عاقلان سکوت کنند بیخردان فکر میکنند که عاقل اند

AdamBarfi گفت...

عکس از روی تابلو نقّاشی که از علی‌ به وسیلهٔ یک نقاش ایرانی‌ کشیده شده است گرفته اند، زمانی‌ که علی‌ به ایران حمله کرده بود و هزاران ایرانی‌ را از دم تیغ گذرانده بود، به وسیله یک نقاش ایرانی‌ تصویرش کشیده شده که این نقّاشی هم اکنون در موزه لوور نگهداری میشود، عکس را از آن تابلو نقّاشی گرفته‌اند.

AdamBarfi گفت...

اگه حرفی‌ برای گفتن داری خوشحال میشم که بشنوم تا به این ترتیب هم من از گمراهی نجات یابم، و هم شما به اینکه نمیدونی و نمیدونی که نمیدونی متهم نشی‌.

حمیدرضا گفت...

ما ایرانی هستیم نه عرب جنایات ائمه بی مثاله دین اسلام شمشیر حرف اولو میزنه
ولی کوروش فقط یه زن داشت کاساندان... هیچ برده ای وجود نداشت
از خواب بیدار بشیم...

ناشناس گفت...

واقعا اشغالی این عکس امام علی (ع) خدا از شما نمی گذرد

ناشناس گفت...

این عکس که خیلی‌ خوبه :)))) قیافه علی‌ کیری تر از این حرف‌ها بوده :)

ناشناس گفت...

الان توهین کردی به کسی که ازش اطلاعات نداری خیلی با کلاسی؟! مصیبت هایی که ما میکشیم از دین علی نیست.از دین من درآوردی این بی شرفاست.دوست عزیز هر اعتقادی داری محترم واسه ما.نه من حق جسارت به اعتقاد تو رو دارم و نه تو.اولش که کامنتتو دیدم داشتم به لحن خودت جوابتو میدادم.ولی خوب شخصیتا زمین تا آسمون فرق داره.

ناشناس گفت...

احمق بیشرف این چرندیاتو به خورد کی میخوای بدی .خاک تو سرت با این افکار منحرفت

ناشناس گفت...

شما اگه سرتو از تو کون آخوند درآری دنیا را بهتر میبینی‌ و اینقد گاو نمیشی‌ که یه کسخله آدم کش رو پرستش کنی‌ !
در ضمن خاک تو سر بابت که به هر فاحشه‌ای رسید یه انی‌ مثل توئه گوساله رو پس انداخت :D::::::
ببخشید مریم جان دیگه نتونستم جلو خودمو بگیرم و جواب این ننه صیغه‌ای رو ندم.

درب اتوماتیک گفت...

خوب تو آدم با ادب بگو علی (ع) نه پس کی

Unknown گفت...

هر که با علی و آل علی در افتاد ،ور افتاد .جنابعالی از عاقبت رضاخان که با سید حسن مدرس در افتاد و گور به گور شد و از پسرش محمد رضا که با سید روح اله خمینی در افتاد و در به در شد و صدام که با سید محمد باقر صدر در افتاد و معمر قذافی که با سیدامام موسی صدر در افتاد و هر دوتای آنها با خفت هلاک شدند عبرت بگیرید .تازه این بچه سیدا بودند خود علی که جای خود را دارد .اینها که گفتم کار خدای علی بود . چرخ روزگار به زودی اینها را برای شما اثبات خواهد کرد.هیچ قارون و نمرودی هلاک نشد مگر به خاطر دشمنی با حق و نشنیدن نصیحت ناصحان دلسوز. تاریخ هر تمدن را هم از منابع خود آن تمدن مطالعه کنید.

AdamBarfi گفت...

Ali Reza Ghasemi, شما بیا و داستان را از جهت دیگر ببین، مثلا عاقبت اون گور به گور شده احمق عقب مونده مامور انگلیس خائن به وطن، سید مدرس را ببین که اینقدر فسادش زیاد بود که در تاریخ ایران تنها آخوندی است که اعدام شده، یعنی‌ پیش از او هیچ آخوندی را به دار آویزون نکردند، بعد از او هم نکردند، آن هم با خفت و رسوایی و تف و لعنت خلق!

عاقبت خمینی را ببین که روز‌های آخر میگفتن مدفوع خودش را می‌خورد و دچار آنچنان عذابی بود که بچه‌های خودش آرزوی سقط شدنش را داشتند، و هیچ مرفینی دردش را کم نمیکرد، و آن هم از خاک سپاری جسد کثیفش که گور به گور شده را با کفن پاره پاره، از ترس اینکه جسد متعفنش را تیکه تیکه نکنند، طوری چپوندنش تو خاک و چالش کردن که هیچ فاحشه‌ای را خاک نمیکنند! امروز هم یه ملت راه میرند و تو روحش کثافت میزنند و فحشش میدن،

سید محمد باقر صدر که تو زیر زمین‌های مخوف صدام تنش گرم گذشت از بس هم بهش تجاوز کردند، سیخ داغ به همه جاش فرو بردند، دادند سگا بهش تجاوز کردند و گرسنگی و تشنگی بهش دادند، که جسدش از هم پاچیده شده بود و جوری با خفت و خواری مرد که خدا برای دشمن نیاره. جسدش هم معلوم نشد تو کدوم خرابه‌ای خوراک جًک و جونور شد،

از امام سید موسا صدر دیگه نپرس، که اوضاعش از همه بدتر بود، معمر قذافی داد اینقدر بهش تجاوز کردند و شکنجه ش کردند و آنقدر کوبیدنش که جسدش مربآ شد و با شکنجه مرد بعد هم به گفته‌ای جسدش را انداختن تو چاه فاضلاب!

این سید‌ها و قهرمانان شما که همه از خاندان علی‌ و ال علی‌ بودند و هر کی‌ با آنها دربیفتد، ور میافتد که خود سرنوشتی بس هولناک و سهمگین و پر از شکنجه و رسوا در حد فاجعه داشتند، عاقبتی خراب تر از هر کافری در دنیا و آنچنان ور افتادند که نمونه هاش دیده نشده!!،

شما با چه رویی میا‌یی و از سرنوشت و درس عبرت سخن میگی‌؟؟؟ خود امام‌هات را جوری کشتند که هیچ کافری اونجوری کشته نشده، عجب بابا، مثل اینکه یادت ردفته چه بلایی سر فاطمه آوردند! آنچنان زدن تو پهلوش که از جاش پا نشد، یعنی‌ تو دنیای عرب به اندازه یک زن فاحشه هم احترام نداشت، که حداقل تو خونه خودش اونجوری نزنن شکمش رو پاره نکنند. شوهرش رو هم که خودش را تو پستو خونه قایم کرده بود و از شرف زنش دفاع نکرد، زدن تو سرش مخش ریخت بیرون و مثل هندونه دو قاچ شد، پسراش رو هم که با خفت و خواری کشتند، نوه هاش را هم سربریدن، به دختراش هم تجاوز کردند، ظاهراً شما بکلی در رویا بسر می‌بری، برو اول ببین سرنوشت و آخر و عاقبت این علی‌ و ال علی‌ به کجا کشیده و چجوری ورفتادند، بعد بیا تهدید کن که هر کی‌ با آنها دربیفتد، ور میافتد!

حداقل همان کتاب دینی دبستان را میخوندی بعد میومدی از عاقبت بخیری و سرنوشت و این مطالب دم میزدی، دوست محترم! یکی‌ دو ساعت در تمام طول زندگیت تفکر کن که وقتی‌ مردی حداقل بگن به صورت انسان مردی و نه موجودی دیگه!