۲۱.۵.۹۱

ایرانی‌‌ها سهمی از منابع عظیم نفت و گاز خود ندارند و کاسه گدایی در دست گرفته ا‌ند

منابع رسانه‌ای معلول الحالی که به پارسی منتشر میشوند و وابسته به امپراتوری فاسد و ضد بشر رسانه‌ای غربی هستند، در بازی تاراج نفت و گاز و ذخائر ایرانیان توسط غرب مینویسند:

بگزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز عصر روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: با وجود تحریمهای آمریکا و اروپا علیه نفت ایران، کشورهای بزرگ آسیایی تلاش می کنند سهم واردات نفت خود از ایران را حفظ کنند.

بنابراین گزارش، هم اکنون چین، هند، ژاپن و کره جنوبی با وجود تحریمهای بانکی، بیمه‌ای و تحریم نفتکشهای حامل نفت ایران که برنامه هسته‌ای کشور را هدف گرفته، بیش از یک میلیون بشکه از صادرات نفت ایران در روز را خریداری می کنند.

براین اساس، پس از توقف ایجاد شده در واردات این کشورها از نفت ایران بعلت اجرایی شدن تحریمها، کارشناسان بازار نفت پیش بینی می کنند واردات نفت از ایران در ماههای آگوست و سپتامبر افزایش یابد.

"ترفور هاوزر" از مقامات شرکت نفتی رودیوم گروپ و مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا با اذعان به ناکارآمدی تحریمها علیه ایران، در این باره اظهار داشت: میزان کاهش صادرات نفت ایران در دو ماه گذشته به کشورهای آسیایی(با توجه به فصل گرما) از میزان مشابه در سال گذشته (۲۰۱۱) کمتر است.

وی افزود: من پیش بینی نمی کنم که میزان واردات نفت از ایران تا پایان سال ۲۰۱۲ کاهش یابد اما فکر می کنم شاهد افزایش آن هم نباشیم.

بگزارش رویترز، ژاپن در ماه آگوست جاری میزان واردات نفت از ایران را دو برابر کرده و به ۷ میلیون بشکه در روز رسانده است. برخی منابع نیز اعلام کرده اند که هند نیز در نظر دارد میزان واردات نفت از ایران طی هفته‌های آتی به میزان دو میلیون بشکه در روز بالاتر ببرد. از طرفی چین میزان واردات نفت از ایران را که به ۸ میلیون بشکه در روز میرسد حفظ کرده است.

بگزارش مهر، مقامات کره جنوبی نیز اخیرا اعلام کردند: واردات نفت کره جنوبی از ایران از ماه سپتامبر با استفاده از نفتکشهای ایرانی از سرگرفته می شود. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام دولتی در سئول اعلام کرد: با توجه به توقف بیمه نفتکشهای حامل نفت ایران به کره جنوبی از سوی اتحادیه اروپا، پیش بینی میشود تا یکماه دیگر واردات نفت از ایران از سرگرفته شود.

خاطرنشان میشود گزارش منتشر شده از سوی رویترز در رسانه‌های عربی بازتاب گسترده‌ای داشته و روزنامه شرق الاوسط چاپ لندن! و یوم السابع در نسخه امروز خود آنرا منتشر کرده اند. همچنین شبکه CNBC عربی گزارش عبور این از سد تحریمها را بازتاب داده است.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: