۵.۶.۹۱

مصری درخواست آمریکا برای توقیف کشتی ایرانی را نپذیرفت

فرمانده سابق نیروی دریایی مصر گفت مقامات مصری درخواست آمریکا برای توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح برای سوریه را نپذیرفتند.

به گزارش عصر ایران، "مهاب ممیش" که به تازگی بازنشسته شده و در مسئولیت جدید ریاست اداره کانال سوئز منصوب شده است در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحیاه مصر افزود: نیروی دریایی مصر درخواست آمریکا برای توقیف کشتی جمهوری اسلامی حامل سلاح در کانال سوئز را نپذیرفت. این کشتی ایرانی به مقصد سوریه در حال حرکت بود.


این مقام مصری زمان روی دادن این اتفاق را اعلام نکرده است.

وی افزود: کشتی جمهوری اسلامی که به مقصد سوریه از کانال سوئز عبور می کرد، مورد بازرسی قرار گرفت و پس از کسب اطمینان درباره اینکه این کشتی در قالب تجارت قانونی، اسلحه حمل می کند به آن اجازه عبور دادیم.

فرمانده سابق نیروی دریایی مصر افزود: کشتی های نظامی آمریکا قصد داشتند در هنگام انقلاب 25 ژانویه وارد کانال سوئز بشوند اما نیروی دریایی ارتش مصر با این اقدام مخالفت کرد. در هنگام انقلاب 25 ژانویه 2011 ، شورای نظامی مصر به حضور کشتی های نظامی آمریکا در ورودی جنوبی کانال سوئز اعتراض کرد. این کشتی ها قصد ورود به کانال را داشتند تا امنیت عبور و مرور در کانال سوئز را برقرار کنند.

فرمانده وقت نیروی دریایی مصرچند روز پیش از این با حکم محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر، بازنشسته شد و به عنوان رئیس جدید سازمان اداره کننده کانال سوئز منصوب شد.

ممیش افزود: کانال سوئز منبع اصلی درآمد ملی مصر است. ما حق داریم هر کشتی که بخواهد از کانال سوئز عبور کند را بدون در نظر گرفتن ملیت آن، مورد بازرسی قرار دهیم.

وی گفت: پایان ارتش های عربی در عراق، لیبی، سوریه و یمن ، پیامی به ارتش مصر بود که نباید به مرحله حمله به ملت برسد. ارتش باید از انقلاب ملت حفاظت کند.

هیچ نظری موجود نیست: