۹.۶.۹۱

تصویر عریان بانوی اول آمریکا ( همسر اوباما، میشل اوباما ) به عنوان یک برده ، باعث به وجود آمدن خشم عظیمی‌ در اینترنت شد.


مجله اسپانیایی فورا(Magazine de Fuera de Serie)، به کمک فتو شاپ، تابلو نقاشی معروفی متعلق به قرن ۱۸ را که در آن زن برده‌ای سینه خود را نشان میدهد، گرفته و چهره میشل اوباما را بر روی آن قرار داده و بر روی جلد مجله این هفته خود چاپ کرده است.
ظاهرا سر دبیر این مجله می‌‌دانسته است که با قرار دادن این تصویر بر روی جلد مجله خود موجب بوجود آمدن اعتراضاتی خواهد شد ولی‌ هرگز حدس نمی‌‌زده است که این اعتراضات تا به این اندازه سهمگین و خشمگینانه باشد.

در مقاله‌ای تحت عنوان " میشل بانوی اول آمریکا، نوهٔ یک برده " که در رابطه با این تصویر نوشته شده است، اشاره به این واقعیت شده که بانوی اول آمریکا دارای اجدادی برده بوده و با این حال، او در پشت مردی موفق ایستاده که تداعی همان مثل معروف است که در پشت هر مرد موفقی‌، زنی‌ ایستاده است.
این پرتره در سال ۱۸۰۰ نقاشی شده، و در آن زمان به عنوان حمایت از پیشگامان ضّد برده داری به وسیلهٔ هنرمند فرانسوی ماریه گولیلمین ( Marie-Guillemine Benoist )، شش سال پس از لغو برده داری نقاشی شده است.
در اینکه این مجله اسپانیایی با انداختن چنین عکسی‌ بر روی جلد مجله این هفته خود، چه پیامی را می‌‌خواسته است برساند، هنوز به طور واضح مشخص نیست، و پیام "پشت هر مرد موفقی‌ یک زن ایستاده"، که گفته میشود پیام مقالهٔ مربوط به این عکس بوده، در بین موج خشمی که از طرف وبلاگ نویسان جهان نسبت به این اهانت به میشل اوباما ابراز شده، تقریبا گم شده است.اکثر وبلاگ نویسان جهان از سراسر دنیا با ابراز خشم، این عمل را یک عمل عمیقا نژاد پرستانه توصیف کرده‌اند.
بر اساس نظریه مجله کلاچ، تصویر تنها یک نمونه از سری تصاویر ویرایش شده با نشان دادن چهره معروف انسان بر روی بدن برهنه که نظایر آن قبلا بارها دیده شده است، میباشد.

شوهر بانوی اول آمریکا یعنی‌ باراک اوباما، آبراهام لینکلن، رئیس جمهور سابق آمریکا و پرنسس دایانا نیز در نوبت اند تا به همین ترتیب یعنی‌ "برهنه" در شماره‌های بعدی مجله به همین صورت ویرایش شوند.


هیچ نظری موجود نیست: