۳.۶.۹۱

دستور تعطیلی تمام کتاب‌فروشی‌ها

دولت احمدی‌نژاد دستور تعطیلی تمام کتاب‌فروشی‌ها و نهاد‌های عمومی در زمان برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران را صادر کرده است.

خبرگزاری شبستان هفته گذشته با اعلام این خبر نوشته بر اساس تصویب هیات دولت، کتاب فروشی‌های تهران از هفتم تا یازدهم شهریور ماه به خاطر برگزاری اجلاس سران عدم تعهد تعطیل خواهند بود.


آنطور که این خبرگزاری اعلام کرده است بر این اساس٬ وزارت ارشاد هم در نامه‌ای به اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران خواسته مصوبه دولت را به اجرا بگذارد.

به گزارش دیگربان ،این دستور در شرایطی صادر شده که براساس قانون٬ تنها مجمع امور صنفی می‌تواند درباره تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها تصمیم‌گیری کند.

شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار خواهد شد. جمهوری اسلامی تلاش‌ می‌کند از این اجلاس بهره‌برداری سیاسی٬ اقتصادی و رسانه‌ای گسترده‌ای بکند.

هزینه این اجلاس که با حضور هفت هزار مهمان خارجی برگزار خواهد شد٬ چند صد میلیارد تومان ارزیابی شده که این مسئله منجر به بروز پاره‌ای انتقاد‌ها در ایران شده است.

برقراری امنیت شانزدهمین دوره اجلاس سران عدم تعهد به سپاه پاسداران واگذار و شهر تهران برای برگزاری این اجلاس به مدت پنج روز تعطیل شده است. زیان اقتصادی این تعطیلات سه میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که مردم ایران تحت فشار‌های شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و مقام‌های ایران از آن‌ها می‌خواهند در برابر این فشار‌ها مقاومت کنند.

«عارضه قلبی» میرحسین موسوی و بستری شدن وی در بیمارستان در آستانه برگزاری این اجلاس نیز به نگرانی مقام‌های جمهوری اسلامی دامن زده است.

به نظر می‌رسد در صورتی که مقام‌های مسئول درباره آخرین وضعیت جسمی آقای موسوی اطلاع‌رسانی روشنی نکند٬ دامنه اعتراض‌ها در زمان برگزاری اجلاس گسترده‌تر شود.

منبع: سایت فریدم فور ایران

هیچ نظری موجود نیست: