۱۰.۶.۹۱

کاخ سفید و گزارش آمانو درباره ایران

سخنگوی کاخ سفید در واکنش بگزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که باب رفع موضوع هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک همچنان باز است.

بگزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید بدنبال انتشار جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران اعلام کرد که هنوز باب فرصت برای رفع برنامه هسته‌ای این کشور از طریق راههای دیپلماتیک باز است اما این باب مذاکره بطور دائمی باز نیست.

وی ادامه داد: ما از نزدیک جزئیات گزارش آژانس را مطالعه می کنیم ولی بطور کلی جای تعجب نیست که جمهوری اسلامی به نقض تعهدات خود ادامه دهد. همانطور که گزارش بیان می کند، ما در وضعیتی قرار داریم که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را از نزدیک تحت نظارت داریم و هرگونه تلاش جمهوری اسلامی برای آغاز تولید اورانیوم در سطح تسلیحات را کشف می کنیم.

در حالیکه جمهوری اسلامی همواره در زمینه برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده است و بارها به بازرسان آژانس اجازه داده تا در چارچوب ضوابط و قوانین، از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کنند، کارنی ادامه داد: تنها برای تأکید می گویم که رئیس جمهور آمریکا بطور دائم، واضح و روشن بیان کرده است که برای جلوگیری از دسترسی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای مصمم است و تلاش‌های بینظیر برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی بمنظور عمل کردن به تعهداتش را رهبری میکند.

غرب و بویژه آمریکا در حالی جمهوری اسلامی را به دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای متهم می کنند که بارها جمهوری اسلامی تأکید کرده که به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و «علی خامنه ای» روز گذشته در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد موسوم به «نم» تأکید کرد که استفاده از تسلیحات هسته‌ای یک گناه نابخشودنی است!!!

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: