۱۷.۵.۹۱

انتقاد عردوغان از جمهوری اسلامی به دلیل حمایت از مالکی

 نخست وزیر ترکی فردی بنام رجب عردوغان در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری کردستان اشغالی، جمهوری اسلامی را بدلیل حمایت از دولت قانونی عراق مورد انتقاد قرار داد.

بگزارش مهر به نقل از تودی زمان، "رجب طیب عردوغان" در مصاحبه با شبکه خبر ترکی، اعلام داشت: بدلیل آنکه گروههای زیادی همچون جریانهای کرد و دیگر گروه‌های شیعی در دولت عراق حضور دارند، حمایت جمهوری اسلامی از شخص مالکی مورد انتقاد است.

عردوغان در ادامه افزود: مالکی نباید همانند گذشته رفتار کند. موضع جمهوری اسلامی در این خصوص قابل قبول نیست. ما این موضوع را در عالی‌ترین سطح گفتگوها بطرف جمهوری اسلامی گفته ایم. ما به آنها گفته ایم: نگاه کنید این اقدام شما موجب ایجاد شکاف در منطقه شده است.

عردوغان درحالی از موضع جمهوری اسلامی در خصوص دولت عراق انتقاد میکند که دولت ترکی میزبان "طارق الهاشمی" معاون رئیس جمهور فراری عراق است.

هاشمی متهم به تشکیل جوخه مرگ و کشتار مردم بویژه زائران شیعه در عراق است.

علاوه بر این، در هفته گذشته "احمد داوداوغلو" به منطقه کردستان سفر کرده و در مورد انتقال انرژی با مقامات کرد گفتگو کرده بود که این موضوع با واکنش تند بغداد مواجه شده بود.

عردوغان در این مصاحبه درباره سوریه و وضعیت بشار اسد نیز سخن گفت و درباره همپیان سابق خود اظهار داشت: به اعتقاد من بشار اسد روز بروز به پایان نزدیک میشود.

عردوغان با اشاره به درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های ترکی‌ مستقر در شهر حلب گفت: اهمیت حلب برای سوریه همانند اهمیت استانبول برای ترکیه است بنابراین وقتی درگیری به این شهر رسیده یعنی آنکه رژیم اسد به پایان خود نزدیک می شود.
منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: