۱۶.۵.۹۱

عردوغان کشورهای خارجی‌ را متهم می‌کند

نخست وزیر ترکی رجب طیب عردوغان مدعی شد درگیری کردهای پ ک ک با ارتش این کشور با حمایت قدرتهای خارجی انجام می شود. بگزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دی پرسه اتریش، "رجب طیب عردوغان" نخست وزیر ترکی کشورهای خارجی را به تحریک و حمایت از اقدامات اعضای حزب کارگران کرد ترکیه (پ ک ک) متهم کرد.
وی امروز دوشنبه طی اظهاراتی بدون اشاره بنام کشوری خاص گفت دشمنان ترکیه با حمایت از کردها به غائله آنها دامن میزنند. این درحالیست که در جدیدترین درگیری کردهای پ ک ک با ارتش ترکیه در شرق این کشور ۲۳ تن کرد غیر نظامی کشته شدند. طی هفته‌های اخیر ارتش ترکیه بارها کرد‌های غیر نظامی را مورد حمله نظامی و وحشیانه قرار داده است. بنابر گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای در این مدت ۱۱۵ کرد کشته شده اند. با اینحال در این گزارشها اشاره‌ای بشمار تلفات ارتش ترکیه نشده است.
درحالیکه ترکیه همچنان بر مداخلات خود در مسائل سوریه پافشاری میکند، مقامات آنکارا در مورد تشکیل منطقه خودمختار کردنشین در مرز شرقی خود هشدار میدهند.گفتنی است مرز مشترک ترکیه و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر عملا منطقه تحت کنترل کردها بشمار میرود. کردهای مخالف آنکارا که در سال ۲۰۰۹ داوطلبانه سلاحهای خود را زمین گذاشته بودند در سال ۲۰۱۰ در پاسخ به تجاوزات و کشتار‌ها و حملات وحشیانه ارتش ترکی‌، به این آتش بس یکجانبه، پایان داده و مبارزات دفاعی خود در مقابل دولت جنایتکار ترکی‌ را از سر گرفتند.
منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: