۱۷.۵.۹۱

۴۰ نظامی ترکیه در مرز سوریه بازداشت شدند

اعضای سازمانهای مردمی وابسته به کمیته‌های خلق کُـرد سوریه ۴۰ نظامی ترکی را که از مرز وارد خاک سوریه شده بودند، بازداشت کردند.
بگزارش فارس، پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرگزاری «خبر ترک» ترکی اعلام کرد که «یگان‌های حفاظت مردمی» یا همان سازمان‌های مردمی وابسته به کمیته‌های خلق کُـرد سوریه ۴۰ نظامی ترکیه را که از مرز وارد خاک سوریه شده بودند، بازداشت کردند.

این خبرگزاری به نقل از سخنگوی «یگان‌های حفاظت مردمی» که یکی از کمیته‌های مردمی است و از حدود یکسال پیش برای حمایت از ساکنان کرد سوریه در مقابل تروریست‌ها شکل گرفته است، اعلام کرد که عناصر یگان «چندین نظامی ترکیه را به این دلیل که حفظ مرزها از اولویت‌های آنان است، بازداشت کرده اند».

سخنگوی این یگان‌ها با «جنایتکار» خواندن نظامیان ترکیه اعلام کرد که این افراد تلاش می کردند که برای تروریست‌هایی‌ که در سوریه به آدم کشی و تخریب شهر‌های آباد سوریه مشغولند ، سلاح قاچاق کنند.

پایگاه خبری خبرپرس لبنان نیز اعلام کرد که افراد وابسته به کرد‌ها در سوریه ۴۰ تروریست را که لباس نظامی ارتش ترکیه را به تن داشتن و از مرز عبور کرده و وارد خاک سوریه شده بودند بازداشت کردند.

از سوی دیگر روزنامه ملیت ترکیه اعلام کرد که وزارت خارجه ترکیه خبر بازداشت نظامیان خود در خاک سوریه را تکذیب کرده است.

پیش از این شبکه خبری المیادین و برخی منابع سوری، به نقل از مقامات امنیتی در حلب سوریه اعلام کرده بودند که ارتش سوریه در درگیری‌های روز گذشته ۸ خارجی بازداشت کرده است که یکی از آنان یک ژنرال ترکیه‌ای است.

سال گذشته نیز منابع ترکیه‌ای از جمله نشریه ایدنلی این کشور فاش کرده بود که ۴۰ افسر ترکیه در چندین نوبت در سوریه بازداشت شده اند و تاکنون تلاش‌های آنکارا برای آزاد کردن آنان ناکام مانده است.
منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: