۲۹.۱.۹۱

آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند, کیم ایل سونگ


مردم کرهٔ شمالی‌ سال روز تولد رهبر و بنیانگذار این کشور کیم ایل سونگ را در پيونگ يانگ پایتخت این کشور جشن گرفتند. ۱۰۰ سال پیش در ۱۵ آوریل سال ۱۹۱۲ رهبر انقلابی‌، رویایی، دست نشاندهٔ استالین و بزرگ دیکتاتورِ کرهٔ شمالی‌ در شمالیترین نقطهٔ این کشور به دنیا آمد، و در طی‌ ۴۶ سال رهبری این کشور، درهای ورودی و خروجی‌ کرهٔ شمالی‌ را بست تا نه کسی‌ وارد شود و نه کسی‌ به بیرون حتی نگاهی‌ بیندازد. پسر وی کیم جونگ ایل که در ۱۷ دسامبر سال پیش ۲۰۱۱، به رحمت ایزدی پیوست بعد از پدر جانشین او شد و راه پدر را با شدت و حدت ادامه داد و امروز نوهٔ او، به نام کیم جونگ یون در کره‌ شمالی رهبر مادام العمر میباشد. کیم ایل سونگ تلاش زیادی کرد که دو کره را به هم بپیوندد، و از اینکه آمریکا بعد از ۵۰۰۰ سال این کشور را تجزیه کرده بود، بشدت از آنها نفرت داشت و این نفرت را به یک یک آحاد ملت انتقال داده و وصیتش ادامه این نفرت بود.


پس از شکست ژاپن و اشغال قسمت شمالی کره توسط ارتش سرخ شوروی در سال ۱۹۴۵، کیم ایل سونگ که به شوروی فرار کرده بود دوباره به کره برگشت و توانست در سال ۱۹۴۸ جمهوری دمکراتیک خلق کرهٔ شمالی را تشکیل دهد و در سال ۱۹۴۹ به کمک استالین رهبر شوروی قدرت خود را توسعه بخشد. سرانجام در سال ۱۹۵۰ به بهانهٔ متحد کردن شبه جزیرهٔ کره به منطقهٔ جنوبی حمله کرد و توانست تا سئول پیش برود ولی با ورود ارتش ایالات متحده آمریکا و نیروهای سازمان ملل به جنگ، ارتش کمونیستی کره به رهبری کیم ایل سونگ مجبور به عقب نشینی شد و سرانجام در سال ژوئیهٔ ۱۹۵۳ قرارداد آتش بس را پذیرفت و شبه جزیرهٔ کره به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم گردید و مرز بین کره شمالی و کرهٔ جنوبی بسته شد.













کیم ایل سونگ پس از پایان جنگ کره، با کمک اتحاد جماهیر شوروی یک پایگاه اتمی تاسیس کرد، ایالات متحدهٔ آمریکا نیز تجهیزات نظامی خود را در کرهٔ جنوبی مستقر کرد که باعث تشدید بحران در شبه جزیرهٔ کره و شرق آسیا گردید. کیم ایل سونگ برای ضربه زدن به ایالات متحدهٔ آمریکا در شرق آسیا تصمیم به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به ویت کنگ‌ها (ویتنامی‌های طرفدار کمونیست) در جنگ علیه ارتش آمریکا گرفت. در سال ۱۹۶۸ یک کشتی آمریکایی به جرم جاسوسی از کرهٔ شمالی توقیف شد و ۷ سرنشین آن نیز دستگیر شدند. ایالات متحده آمریکا با تحت فشار قرار دادن کرهٔ شمالی در مجامع بین‌المللی سعی در آزادی اسرای خود داشت، ولی کارساز نبود. کیم ایل سونگ شرط آزادی ۷ جاسوس آمریکایی راعذر خواهی دولت آمریکا و آزاد کردن اموال بلوکه شدهٔ کره شمالی توسط دولت آمریکادانست و آنها نیز با تمام شروط کیم ایل سونگ موافقت کردند.کیم ایل سونگ معتقد بود برای داشتن یک کشور قدرتمند و مستقل نیاز به یک ارتش قدرتمند است به همین دلیل امور نظامی بر تمام مسائل کشور ارجحیت داشت که همین امر باعث گسترش فقر در کره شمالی گردید. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ و پایان تنش‌ها میان بلوک شرق و بلوک غرب، کیم ایل سونگ کماکان بر اعتقادات کمونیستی خود و مبارزه با دنیای سرمایه داری بخصوص مهم‌ترین دشمن خود یعنی کرهٔ جنوبی پافشاری می‌کرد. سرانجام کیم ایل سونگ در سن ۸۲ سالگی در سال ۱۹۹۴ در کرهٔ شمالی در گذشت و تا اخرین روز در فکر تامین وحدت در شبه جزیرهٔ کره بود. پس از وی فرزندش کیم جونگ ایل به رهبری کرهٔ شمالی برگزیده شد.

هیچ نظری موجود نیست: